Escape Room

28 de Maig. Gamificació: Escape Room

En aquesta sessió vam poder realitzar un Escape Room ambientat en la història d’un Minotaure que vol convertir la gent en individus sedentaris i malaltissos, i per aconseguir-ho ens va tancar en el gimnàs de la facultat de Ciències de l’Educació perquè no poguéssim fugir i salvar la Universitat de les seves intencions cruels. Per tal de sortir d’on ens havia tancat i poder salvar la Universitat, havíem de completar una sèrie d’activitats en un límit de temps que s’anava cronometrant conta enrere. Les activitats que s’havien d’assolir eren activitats i pràctiques que ja s’havien vist en altres sessions de la matèria, com ara l'acrosport, la piràmide dels aliments o la mímica.

  • Reflexió personal

Les activitats d’Escape Room sempre són benvingudes a l’hora de voler passar una bona estona i gaudir amb els companys/es i amics/gues. Aquesta activitat cooperativa permet gaudir d’una manera més activa i vivencial. En un principi l’activitat demanava de dividir el gran grup classe en petits grups de 4, 5 persones, però el moment d’haver de col·laborar entre tots els grups, ja que adonar-nos que teníem el mateix objectiu, sortir del gimnàs, va fer que deixéssim de competir entre nosaltres i ens ajuntessim per tenir més possibilitats d’aconseguir sortir. A partir de la comunicació, l’escolta activa i el respecte del torn, tots els membres ens vam ajuntar en un sol i vam assolir el repte del Minotaure.
  • Reflexió profesional

La gamificació sempre és una bona opció a l’hora de dissenyar activitats creatives, motivadores i innovadores per a l’educació de l’alumnat. A partir d’un joc com és l’Escape Room, els infants desenvolupen capacitats i habilitats socials com ara el respecte, el treball en equip i la resolució de problemes d’una manera més entretinguda que els fa gaudir i potencia la seva participació.

A més, en ser una activitat interdisciplinària on es poden treballar diversos conceptes treballats en sessions anteriors i en altres matèries, fa que sigui una activitat encara més enriquidora i significativa per a l’alumnat.

Considero important que els infants aprenguin a partir d’activitats enriquidores i dinàmiques, que els generi interès i fomenti la participació de cadascun dels alumnes.



Comentarios

Entradas populares de este blog

14.05.2025

Jornades esportives

Jornades esportives