14 de Maig. Jocs modificats, esports alternatius i adaptats En aquesta sessió es va dur a terme al SAF de la universitat, un espai molt més ampli amb una pista d’esport on vam fer les activitats del dia d’avui. L’objectiu principal de la sessió era introduir-nos en el món dels esports adaptats i jocs modificats, entenent com podem adaptar les activitats d’educació física per tal que siguin accessibles a tots els infants, independentment de les seves capacitats físiques o funcionals. Durant la sessió, vam participar en diverses dinàmiques i jocs que simulaven situacions d’adaptació: algunes activitats les fèiem amb restriccions visuals, d’altres asseguts o sense poder fer servir una part del cos, per tal de posar-nos en el lloc de persones amb diversitat funcional. Això ens va ajudar a prendre consciència de les barreres que poden trobar alguns infants, però també ens va mostrar la riquesa de possibilitats que ofereix el joc si es planteja des de la inclusió i la creativitat. Un ...
04 de Juny. Jornades esportives: part 1 Aquesta ha estat la primera sessió de les jornades esportives on, per grups, hem hagut de planificar una activitat esportiva que treballés una de les habilitats motrius bàsiques (llançament, desplaçament, gir i salt). Les jornades consisteixen a preparar i dinamitzar una intervenció educativa amb una durada màxima d’uns 20 minuts, aproximadament, tenint en compte l’agrupació de l’alumnat, el material utilitzat i l’espai, a més a més de les competències i objectius que volíem treballar amb la nostra activitat. A l’hora de preparar l’activitat s’havien de tenir en compte les diverses fases que comporten una bona sessió esportiva: l’activació; la part principal; i la tornada a la calma. També tenir en compte, relacionat amb les diverses fases, la intensitat que s’ha de seguir en cadascuna de les fases. En aquesta primera sessió, el grup amb qui anava, no vam fer la nostra intervenció, però sí que vam participar en les activitats i dinàmiques ...
11 de Juny. Jornades esportives: part 2 En aquesta sessió, el nostre grup, format per la Iria, la Paula, la Clara i jo, per fi, vam poder fer la dinàmica per la resta de la classe. Es va seguir el mateix ordre que la sessió anterior, la nostra activitat va ser la primera, ja que era una activitat d’activació. La nostra dinàmica consistia en el joc de les 10 passades, on dividiríem al grup en dos per formar dos equips diferents (jornades finals) . Per continuar amb la sessió, la primera part de les activitats la van dur a terme el grup format pel Christian, la Paula, la Mercè i la Nadia. Van realitzar i dinamitzar una activitat molt entretinguda i diferent amb bitlles. No havia jugat mai a aquest joc tradicional català, però sí que n’havia sentit parlar. Vaig gaudir molt de l’activitat i vaig crear una experiència i un record molt divertit. Per finalitzar la sessió, l’últim grup, format per la Manal, la Irene, la Gisela i el Francesc, van fer una dinàmica per tornar a la calma qu...
Comentarios
Publicar un comentario