Acrosport
26 de Març. Acrosport
En la nostra sessió, ens vam dividir en petits grups on, cadascú, hauria d’adoptar un rol diferent per tal de mantenir l’estabilitat i seguretat a la figura d’acrosport. En el nostre cas érem tres persones: una va adoptar el rol de l’àgil, que era la que s’havia d’enfilar en els llocs més alts i la que tenia més agilitat per fer-ho; una altra que va adoptar el rol de portor, la base de la piràmide o de la figura, havia de tenir força i resistència per aguantar el pes de la figura; i, finalment, l’ajudant, que tenia la funció d’ajudar al manteniment de l’estabilitat, donar indicacions sobre com col·locar-se per no fer mal i d’ajudar en cas que l’àgil tingués dificultats a l’hora del muntatge i desmuntatge de la figura. Aquest últim rol, l’ajudant, vam haver de complir-ho una mica entre totes, ja que en les figures de tres érem justes.
Reflexió personal
L’acrosport per mi, aporta moltes habilitats socials, però sobretot, aquesta activitat crea una cohesió grupal increíble amb la resta de companys/es, el poder confiar en els altres a l’hora de mantenir l’equilibri i saber que tothom vigilarà i tindrà en compte que ningú es faci mal ni caigui.
Reflexió profesional
És una activitat molt motivadora per a l’alumnat i que fomenta la participació de tothom, promovent l’autonomia de l’alumnat, el treball en equip i la cooperació, entre d’altres com el respecte o la comunicació entre iguals, competències importants per al desenvolupament personal, social i cognitiu de l’infant. És una activitat cooperativa, per tant, és important l’ajuda i la participació de tots els membres, cadascú associa un rol que, si no estigués, no es podria dur a terme la figura correctament i de forma segura.
A més a més, es treballen també i es fomenten habilitats creatives a partir de la creació de coreografies compostes de les figures i piràmides que els infants han de pensar i representar de manera consensuada entre tots els membres.
Comentarios
Publicar un comentario