Jornades esportives
11 de Juny. Jornades esportives: part 2
En aquesta sessió, el nostre grup, format per la Iria, la Paula, la Clara i jo, per fi, vam poder fer la dinàmica per la resta de la classe. Es va seguir el mateix ordre que la sessió anterior, la nostra activitat va ser la primera, ja que era una activitat d’activació. La nostra dinàmica consistia en el joc de les 10 passades, on dividiríem al grup en dos per formar dos equips diferents (jornades finals).
Per continuar amb la sessió, la primera part de les activitats la van dur a terme el grup format pel Christian, la Paula, la Mercè i la Nadia. Van realitzar i dinamitzar una activitat molt entretinguda i diferent amb bitlles. No havia jugat mai a aquest joc tradicional català, però sí que n’havia sentit parlar. Vaig gaudir molt de l’activitat i vaig crear una experiència i un record molt divertit.
Per finalitzar la sessió, l’últim grup, format per la Manal, la Irene, la Gisela i el Francesc, van fer una dinàmica per tornar a la calma que consistia en un conte motor amb globus i massatges. Ens anaven refrescant amb aigua i, la veritat, és que estava molt relaxada. La segona part de la seva dinàmica em va semblar molt creativa i diferent, vam haver d’anar llençant-nos un novell de llana entre els companys mentre dèiem alguna cosa que ens havia agradat de la sessió completa, creant, al finalitzar, una teranyina de colors.
Reflexió personal
Dinamitzar aquesta sessió ens va resultar una mica complicat, estàvem una mica nervioses, i això va fer que l’activitat no acabés de sortir com l’havíem plantejat i pensat. Vam haver de fer alguns canvis d’imprevist, però encara així, no acabava d’encaixar del tot bé. Per sort, vam poder escoltar les propostes de millora que els nostres companys i companyes havien escrit de la nostra activitat.
Per una altra banda, vaig poder gaudir de la proposta de l’activitat de les bitlles. Mai havia jugat a les bitlles catalanes, i em va acabant agradant molt. També, la forma de dinamitzar dels altres grups em va semblar molt entretingut i que es va crear un molt bon ambient.
Per acabar, la proposta de la tornada a la calma amb globus i massatges em va ajudar a relaxar-me. I la teranyina de colors amb el fil de llana em va semblar una manera molt creativa de tancar la sessió, ja que ens va fer reflexionar sobre el que havíem viscut i crear una imatge visual molt simbòlica del grup.
Reflexió profesional
Participar en aquestes dinàmiques ens ajuda a entendre, com a futurs mestres, la complexitat de dissenyar i dinamitzar una sessió amb coherència respecte a les fases i intensitats adequades a cada moment.
La planificació d’una activitat, tenint en compte diversos aspectes com l’agrupament de l’alumnat, l’espai, el temps i el material, fa que puguem posar-nos en els rols de docents i posar en pràctica molts dels conceptes apresos a l’aula per tal de ser uns bons futurs mestres. A més, ens permet observar i entendre la importància i l’impacte que té el dur a terme activitats motivadores i enriquidores per a l’alumnat que fomenti la seva participació d’una forma activa i dinàmica.
Comentarios
Publicar un comentario