Part 2: Coreografia Cooperativa

 9 d’Abril. Coreografies Cooperatives: Part 2

En la segona sessió de la coreografia cooperativa, primer, vam reunir-nos amb el nostre grup de ball, amb el que havíem creat la petita coreografia del tros de cançó que ens havia tocat, per poder recordar els moviments i passos que vam decidir per, després poder ensenyar a la resta de grups.

Cada grup va mostrar la seva part de la coreografia a la resta i ens la va ensenyar pas per pas, per recordar com es balla i, en acabar, poder ballar-la tota sencera. Aquesta part va requerir una bona comunicació, paciència i lideratge per part de cadascun dels membres a l’hora de mostrar la seva part de la coreografia. 

Després d’haver fet l’intercanvi de totes les parts de la coreografia, ens vam reunir tothom al centre del gimnàs per ballar tots junts la coreografia que havíem creat peça per peça, amb la cançó de fons. Tots, en conjunt, vam fer tot el ball sencer, tota la coreografia cooperativa que havíem dissenyat i que ens havia quedat tan bé i ens havia produït tanta satisfacció i motivació per fer.
  • Reflexió personal

Aquesta experiència ha estat molt positiva, enriquidora i especial per a mi, ja que no només hem treballat aspectes tècnics com el ritme o el moviment, sinó que també hem gaudit de la sessió fent cohesió de grup. Ens vam entendre molt bé i vam recordar la coreografia amb facilitat, cosa que em va donar confiança per poder-la compartir amb la resta de companys i companyes, pel fet que no recordava en un principi el que havíem decidit en la sessió anterior del tot bé.

Per una altra banda, el moment en què cada grup va ensenyar la seva part va ser molt interessant, perquè van posar en valor aspectes com l’escolta activa, la paciència i la capacitat de liderar. Em va agradar molt veure com tothom es comprometia a ensenyar la seva part del ball i també a aprendre amb respecte i ganes.

El que més em va agradar va ser el final, quan vam ballar tots junts la coreografia completa. Va ser molt emocionant veure com cada part encaixava i formava una coreografia única, feta entre tots i totes. Em vaig sentir molt satisfeta i orgullosa del que havíem aconseguit com a grup-classe.

  • Reflexió profesional

La fase de repàs inicial és clau per reforçar la memòria motriu i consolidar els continguts treballats prèviament de l’alumnat. A més, el fet que cada grup hagi hagut d’ensenyar la seva part de la coreografia a la resta de la classe promou habilitats comunicatives, empatia, paciència i capacitats de lideratge. Aquest procés d’ensenyament entre iguals afavoreix l’aprenentatge significatiu, fomenta la responsabilitat i reforça la confiança en un mateix.





Comentarios

Entradas populares de este blog

14.05.2025

Jornades esportives

Jornades esportives