Jornades esportives

 04 de Juny. Jornades esportives: part 1

Aquesta ha estat la primera sessió de les jornades esportives on, per grups, hem hagut de planificar una activitat esportiva que treballés una de les habilitats motrius bàsiques (llançament, desplaçament, gir i salt). Les jornades consisteixen a preparar i dinamitzar una intervenció educativa amb una durada màxima d’uns 20 minuts, aproximadament, tenint en compte l’agrupació de l’alumnat, el material utilitzat i l’espai, a més a més de les competències i objectius que volíem treballar amb la nostra activitat.

A l’hora de preparar l’activitat s’havien de tenir en compte les diverses fases que comporten una bona sessió esportiva: l’activació; la part principal; i la tornada a la calma. També tenir en compte, relacionat amb les diverses fases, la intensitat que s’ha de seguir en cadascuna de les fases.

En aquesta primera sessió, el grup amb qui anava, no vam fer la nostra intervenció, però sí que vam participar en les activitats i dinàmiques d’altres grups, que treballaven l’HMB del desplaçament. Les activitats que s’han realitzat en aquesta sessió han estat les dels grups formats per la Gemma, la Laia Victorio, la Joana i la Claudia, que feien la part d’activació, van fer una activitat versionada del tres en ratlla de forma competitiva i col·laborativa.

Per la part principal de la sessió, van dur a terme l’activitat el grup format per l’Angela, l’Esther i l’Eira, que van escollir i dinamitzar una activitat que em va recordar molt al joc de l’”aranya peluda”, però els dos grups estaven dividits entre els que eren policies i els que eren els lladres. L’objectiu d’aquesta activitat era que tots els lladres havien d’aconseguir creuar tot el camp, on es trobaven els policies, fins a arribar al final, a la zona protegida, per fer-ho, va haver-hi moments en què ens vam haver d’ajudar utilitzant estratègies per despistar als policies.

Finalment, l’activitat per tornar a la calma, que van dur a terme la Verónica, l’Ohiane, la Noa Samaniego i la Marina, consistia a posar-se per parelles, una de les dues persones amb els ulls tapats, i la persona que si veia, havia d’anar guiant-la per l’espai intentant no xocar-se amb ningú.

  • Reflexió personal

Les activitats que van ser dinamitzades a la primera part de les jornades esportives va ser molt entretinguda i moguda, ja que vam córrer molt, sobretot a la primera activitat. Vaig poder transportar-me al passat, quan anava a l’escola i fèiem educació física, pel fet que tota la meva vida he estat una persona que sempre ha estat en clubs esportius i sempre he estat molt implicada i participativa en l’educació física i les activitats esportives. 

Per una altra banda, considero que, el fet d’haver de planificar i dinamitzar nosaltres mateixos la sessió és una molt bona manera d’aprendre de veritat, ja que, aquest tipus de pràctiques, fa que ens puguem posar en primer pla de què estem estudiant en aquest grau per ser en un futur i poder tenir una petita experiència en aquest àmbit.
  • Reflexió profesional

Aquesta primera sessió de jornades esportives ha estat tota una oportunitat per posar en pràctica tots els coneixements i conceptes apresos al llarg de la matèria, especialment pel que fa a la planificació i dinamització de les activitats esportives amb una finalitat educativa dinàmica i creativa que fomenti la participació a partir de la motivació i interès dels infants.

Encara que el nostre grup no va dur a terme la intervenció en aquesta primera jornada, aquesta participació en les activitats i dinàmiques dels companys ens ha permès observar, analitzar i reflexionar sobre diverses maneres de dinamitzar i preparar una sessió, a més a més de recollir per tenir en compte, les propostes de millores per a quan duem a terme la nostra activitat.

Comentarios

Entradas populares de este blog

14.05.2025

Jornades esportives