Aquesta ha estat la primera sessió de les coreografies cooperatives, destinades a la creació d’un ball de manera cooperativa. En aquesta sessió, ens vam haver de dividir en petits grups de 4 o 5 persones on, cada grup, se li va assignar una part concreta d’una mateixa cançó (Celebrem, Miki Nuñez). L’objectiu d’aquesta activitat era que cada equip pensés i dissenyés una petita coreografia per al seu fragment de la cançó, per, després, ajuntar-los amb la resta de grups, que havien creat la seva coreografia per la part de cançó que els havia tocat, i fer un ball final amb totes les parts creades de tots els grups.
El meu grup ens va tocar la part de la tornada de la cançó, i ens va ser molt senzill i ràpid poder crear una coreografia que encaixes a la perfecció amb la lletra i el ritme de la part que ens havia tocat.
Reflexió personal
Aquesta primera sessió de creació de coreografies cooperatives m’ha semblat molt divertida i enriquidora. Des del primer moment, la proposta d’haver de construir un ball entre tots, em va cridar molt l’atenció i em va motivar molt, em va semblar una manera molt creativa de treballar de forma cooperativa i col·laborativa l’expressió corporal i el ritme.
El fet de treballar en petits grups per després ajuntar-nos tots, em va semblant una idea molt diferent i creativa, que ens va permetre organitzar-nos de millor manera a partir del fragment que ens havia tocat de la cançó escollida. En el nostre cas, que ens va tocar la part de la tornada, ens va resultar molt senzill el fet de trobar passos i moviments que quedessin bé amb la música i ritme i, pel que fa al grup, ens vam entendre totes molt bé i van sorgir moltes idees increïbles que vam introduir a la nostra part del ball, cadascú un moviment diferent.
Tinc moltes ganes de veure com quedarà el ball final un cop ajuntem totes les parts, i també de poder aprendre les coreografies dels altres grups. Aquesta experiència m’està ajudant a veure com el moviment i la música poden ser eines molt potents per treballar en equip i expressar-nos d’una manera diferent.
Reflexió profesional
Considero que aquesta primera sessió és una proposta perfecta per treballar múltiples competències transversals a través de l’expressió corporal i el treball cooperatiu. Crec que aquesta manera de treballar fomenta molt la cooperació, la creativitat i la responsabilitat compartida, ja que tothom ha d’aportar idees i escoltar les dels altres per tal d’arribar a un acord. A més, també és una manera molt lúdica i participativa de preparar una activitat conjunta, on cada grup és protagonista i, alhora, part imprescindible d’un projecte comú.
Aquesta dinàmica permet desenvolupar habilitats comunicatives, capacitats de lideratge, presa de decisions i la resolució de conflictes, així com, també la creativitat i l’expressió artística a través del moviment i l’activitat física. Aquest tipus d’activitats promouen un aprenentatge significatiu, ja que creen coneixements i aprenen a partir de l’experiència, del joc i de la creació col·lectiva, aspectes claus en l’educació física contemporània.
De cara a la pròxima sessió, serà interessant veure com es dinamitzen i dirigeixen les coreografies entre grups, i com queda finalment el ball sencer que reflecteix el treball conjunt de tots els participants.
14 de Maig. Jocs modificats, esports alternatius i adaptats En aquesta sessió es va dur a terme al SAF de la universitat, un espai molt més ampli amb una pista d’esport on vam fer les activitats del dia d’avui. L’objectiu principal de la sessió era introduir-nos en el món dels esports adaptats i jocs modificats, entenent com podem adaptar les activitats d’educació física per tal que siguin accessibles a tots els infants, independentment de les seves capacitats físiques o funcionals. Durant la sessió, vam participar en diverses dinàmiques i jocs que simulaven situacions d’adaptació: algunes activitats les fèiem amb restriccions visuals, d’altres asseguts o sense poder fer servir una part del cos, per tal de posar-nos en el lloc de persones amb diversitat funcional. Això ens va ajudar a prendre consciència de les barreres que poden trobar alguns infants, però també ens va mostrar la riquesa de possibilitats que ofereix el joc si es planteja des de la inclusió i la creativitat. Un ...
Últim enregistrament Conclusions del repte Reflexió personal de l’activitat “El meu repte” Un cop finalitzada l’activitat “El meu repte”, reflexiona al voltant de les dues qüestions que tens a continuació i explica amb detall la teva experiència i impressions (200-250 paraules per pregunta). Com valores l’activitat “El meu repte” en relació al teu estil de vida (adquisició i/o canvi d’hàbits, nivell de pràctica d’activitat física, etc.) i el teu benestar general (estat físic, estat emocional, etc.)? Consideres que aquesta experiència t’ha ajudat a adquirir unes competències professionals i personals útils pel teu futur pròxim com a docent? Raona la resposta. L’activitat “El meu repte” ha estat tot un repte per mi. Feia anys que no feia una mica d’activitat física o esport i, tornar a començar i agafar el ritme de sortir a caminar, m’ha costat molt. Considero que podria haver fet més rutes i exercicis dels que he fet durant aquest repte, però és veritat que, en comparació a l’ex...
Comentarios
Publicar un comentario