Reptes Físics Cooperatius

 5 de Març. Reptes Físics Cooperatius 

Primera sessió de la matèria al gimnàs, on hem pogut conèixer nous conceptes sobre l’educació física, concretament els reptes físics cooperatius, activitats cooperatives que generen un repte col·lectiu que només es pot superar si tothom hi participa de forma activa.

“Un desafío cooperativo exige que el equipo trabaje como un nosotros y no como la suma de varios yos”, Johnson i Johnson, 199, citat per Velázquez, 2015.

En aquesta sessió, per tant, hem treballat diverses activitats cooperatives per grups, per tot l’espai del gimnàs hi trobàvem diverses targetes que ens explicaven i proposaven diversos reptes a escollir per aconseguir assolir de manera cooperativa.

Un exemple de les activitats que podíem fer era el “banc de bojos”,, l’activitat amb la qual vam començar la sessió. Aquest repte cooperatiu i col·lectiu consisteix en col·locar-se tothom sobre un banc de forma que quedem en fila, un al costat de l’altre, i l’objectiu de l’activitat és seguir les consignes que es donin, per exemple, ordenar-se de més petit a més gran per edats o per data de naixement, sense que ningú baixi del banc, tothom ha de mantenir-se sobre del banc fins que se superi el repte.

  • Reflexió personal

M’ha agradat especialment el fet de poder fer una activitat cooperativa amb tot el grup classe, ja que en la resta d’activitats, per qüestió d’espai i temps, es van haver de fer en petits grups. El fet de poder fer les activitats amb tots els companys i companyes del seminari fa que la confiança i la cohesió de grup sigui més gran i es reforci, a més de ser una experiència molt enriquidora. Per dur a terme aquest tipus de propostes, on tothom participa i col·labora, és important que hi hagi un ambient positiu i una relació entre els membres del grup més unida i cooperativa.

Crec que és molt important que es posi especial atenció al clima del grup a l’hora de treballar activitats com aquestes. Si hi ha una bona base de respecte, comunicació i escolta activa entre els integrants i participants del grup, les activitats es desenvoluparan de millor manera i més fluides, creant un aprenentatge més significatiu i vivencial. 

Per una altra banda, la sessió d’avui i les activitats fetes van estar molt entretingudes, han estat activitats fetes han estat originals i poc convencionals, molt diferents de les quals recordo haver fet durant la meva etapa escolar a Educació Física. Això, m’ha fet reflexionar sobre la importància de proposar activitats innovadores a l’etapa d’educació primària.

Considero important realitzar i dur a terme aquest tipus d’activitat a l’etapa d’educació primària, perquè no només estimulen la motivació i la implicació dels infants, sinó que també es treballen competències socials, motrius i emocionals d’una manera més dinàmica, vivencial i significativa per l’alumnat.
  • Reflexió profesional

Considero que aquest tipus d’activitats són molt importants de dur a terme durant l’etapa d’educació primària, ja que permeten treballar, a banda d’habilitats motrius, moltes competències socioafectives que són clau per al desenvolupament social i personal de l’alumnat. A través d’aquestes dinàmiques es fomenten valors com el respecte, la cooperació, l'empatia i la inclusió, pel fet qie són activitats en què la participació activa de tothom és el més important.

Pel que fa a les competències específiques que s’han treballat en aquesta sessió han estat la competència específica 1; Resoldre situacions motrius variades, i la competència específica 5; Mostrar actituds empàtiques i inclusives en la pràctica d’activitat física.

En conclusió, penso que aquestes activitats tenen molt de valor en el món de l’educació, ja que contribueixen de manera significativa en el desenvolupament i creixement personal dels infants, tant dins com a fora de l’aula.


Comentarios

Entradas populares de este blog

14.05.2025

Jornades esportives

Jornades esportives