Experiències Prèvies
Rovira. D (2010). “Educación física en el aula. Usos tópicos”.
- Cites amb les quals estem d’acord i en desacord de què es diu en el monòleg; Amb quines afirmacions ens hem sentit més identificats?; Quines afirmcions creiem que no són veritat?; Quins estereotips es mencionen en aquest monòleg?.
- A primària es juga més, a secundària hi ha més varietat d’activitats físiques
- A primària l'educació física s'entén com a fer esport i no pas fer teoria, com en el cas de secundària.
- Les nostres experiències són les mateixes de quan el Dani diu “chicos al futbol i chicas al balón prisonero” al temps lliure d'educació física, els esports que donaven acostumaven a agafar dinàmiques sexistes.
- Primària és més lúdica i secundària més teòrica.
- Divisió en terme de gènere a l’hora d'escollir activitats (activitats estereotipades)
- Hem de fer propostes que hi puguin participar tothom
- Estandardització d'uns esports com a esports generals (futbol, bàsquet, etc.) deixant de ban d'altres menys inusuals com (handbol, beisbol, etc.) entre altres,
- L’assignatura d’Educació Física tenen continguts pràctics com teòrics.
- Aquesta assignatura és molt aplicable a la nostra vida adulta.
- Les danses i els balls es veuen ridiculitzades, sobretot amb el sexe masculí.
- L’exposició davant del grup: és un factor que pot alterar els resultats, per tant, hem de vigilar molt. Es recomana fer grups petits per evitar aquesta por a l'exposició.
- L’efecte Pigmalió: les nostres expectatives tenen un impacte en els resultats que tenen els alumnes. Per aquest motiu, hem d'intentar projectar en l'alumnat unes expectatives altes.
- No si li dona la importància en els horaris de les escoles.
- Aquesta assignatura és la que s'encarrega de transmetre els valors de tenir una vida saludable, tant en l’àmbit alimentari, com en l’àmbit d'activitat física.
- Intentar contextualitzar el centre d'interès, buscar la motivació dels alumnes per portar-la a les activitats
- El que treballem a l'aula ha de poder aplicar en el dia a dia dels nostres infants.
Comentarios
Publicar un comentario